Szeptember 12-én indul Dél-Afrikába a kecskeméti Pallas Athéné Egyetem csapata, hogy elinduljanak a világ napelemes autóversenyén saját fejlesztésű járművükkel. A különleges autó tavaly már bizonyított Ausztráliában, ahol hetedik helyen végeztek a 46 induló közül.

A hat négyzetméternyi napelemmel felszerelt, Megalux a Pallas Athéné Egyetem GAMF Karának innovációja. A Challeneger kategóriában indulnak, hogy pusztán a nap energiáját felhasználva teljesítsék nyolc nap alatt a Pretória-Fokváros távot.

Kategóriájukban a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-kristályos napelem tábla, mely biztosítja és elraktározza akkumulátoraiba a működéshez szükséges energiát. A különleges kocsi tömege mindössze 165 kg és eléri a maximális 130 km/óra sebességet is.

Az afrikai versenyen a megtett kilométerek számítanak majd, míg tavaly a gyorsaságon volt a hangsúly.

A verseny budapesti sajtótájékoztatóján a szervezők és a csapat vezetője Sipeki Zoltán külön kiemelte a csapatmunka fontosságát. Az egyetem hallgatói hat évvel ezelőtt fogtak a különleges, környezetbarát és megújuló energiával működő járművek fejlesztésébe. Az első konstrukció még a legkevesebb benzin felhasználásával a legnagyobb távolságot megtevő járművek között indult. Akkor 1 liter üzemanyaggal sikerült 3082 km-t megtenni. Két évvel ezelőtt új versenybe szálltak az egyetemisták., melynek eredménye a különleges, napelemes versenyautó. Természetesen nemcsak a technika jelentett kihívást, hanem a különleges körülmények is, hiszen az ausztrál sivatagban nagyon ritkán volt telefonos térerő, vagy internet. Idén a nagy kaland október 1-én ér véget a fokvárosi célban.

A kocsit felváltva 2-3 csapattag vezeti majd, napi kilenc órán keresztül 14-15 etapban. A nagyon fontos időjárási adatok megszerzésében az Országos Meteorológiai Szolgálat segít. Mint a csapatvezető a Világszám kérdésére elmondta, az induló csapatok eléggé zárkózottak – hiszen technikai sportról van szó –de, főleg az Európán kívüli indulókkal sikerült jó kapcsolatot kialakítani.

A Challlenger versenyben az alapvető cél a táv teljesítése, ami nem kis feladat, hiszen tavaly az indulók fele nem tudta teljesíteni a versenyt.

Az eddigi siker a támogatóknak is köszönhető, hiszen a fejlesztés és az indulás is nagy költségekkel jár. A csapat gyémántfokozatú támogatója a Pallas Athéné Domus Mentis Alapítvány, a Duna Aszfelt Kft, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, a GAMF Műszaki és Informatikai Kar, Kecskemét Önkormányzata és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft..

Ráadásul 2017-ben már csak 4 négyzetméter lehet a napelemek felülete, így a kihívás egyre nehezebb.