A tavalyi év után újra az OTP Bank nyerte el a „Magyarország legjobb bankja” díjat a Euromoney Kiválósági Díj 2021 versenyében. Az OTP Bank kapta a „Kelet-Közép-Európa legjobb bankja” díjat is, míg a bankcsoport albán, bolgár és montenegrói leánybankja szintén a legjobb banknak járó elismerésben részesült.
Budapest, 2021. július 14. – Az OTP Bank lett „Magyarország legjobb bankja” (Best Bank in Hungary), valamint „Kelet-Közép-Európa legjobb bankja” (Central and Eastern Europe’s Best Bank) a Euromoney Kiválósági Díj 2021 versenyében (Awards for Excellence 2021).
A nívós nemzetközi pénzügyi lap nemcsak az OTP Bankot, de három leánybankját – az albán OTP Bank Albaniát, a Bulgáriában működő DSK Bankot és a montenegrói CKB Bankot – is díjazta, így az OTP Csoporthoz tartozó hitelintézetek mindhárom országban elnyerték a Euromoney legjobb banknak járó díját, a Euromoney Awards for Excellence 2021 Best Bank díjat.
A Euromoney értékelésében kiemelte az OTP Bank kiváló eredménytermelő képességét, eredményes organikus és akvizíciós növekedési stratégiáját, illetve bankkonszolidációs szerepét a kelet-közép-európai régióban. A díjjal ezen kívül elismerték elkötelezettségét a digitális szolgáltatásfejlesztés, az innováció és az ügyfél-központú megközelítés iránt.
Az idei elismerések a díj csaknem 30 éves történetében különösen értékesnek tekinthetők a globális járvány által okozott, kihívásokkal teli gazdasági körülmények miatt.
Az OTP Bank és leánybankjai tevékenységét az elmúlt években számos hazai és nemzetközi elismeréssel díjazták, a bankcsoport tagjai több alkalommal is elnyerték már a Euromoney országos kategóriájának díját, a regionális kategóriában elért győzelem azonban ritka, így különösen értékes eredmény. Az OTP Bank legutóbb 2018-ban bizonyult a régió legjobbjának, akkor és most is több jelentős regionális szereplővel vívott kiélezett versenyben vitte el a pálmát.
A budapesti központú, a kelet-közép-európai régióban meghatározó, immár európai mércével mérve is jelentős hitelintézet 11 országban, több mint 16 millió ügyfelet szolgál ki modern banki megoldásokkal; működésének alapja a stabilitás és az innováció.
Az Euromoney Kiválósági Díjról bővebben:
A Euromoney nemzetközi pénzügyi folyóirat 1992-ben hozta létre a Euromoney Kiválósági Díjat (Awards for Excellence), és azóta rendszeresen, minden évben értékeli a különböző régiók, országok pénzügyi piaci szereplőit. A kimagasló teljesítményt az év legjobbja díjjal ismeri el. Idén a Euromoney csaknem 1000 regionális és országos bank pályázata közül választott, amelyekből több mint 50 regionális díjat, és közel 100 az ország legjobb bankja díjat adtak át. A meghatározó pénzügyi mutatókon és teljesítményen túl, a szolgáltatásfejlesztést, valamint az innovációs tevékenységet is értékelték. A döntési folyamat során figyelembe veszik továbbá a méretet, a tevékenységi kört, a nyereségességet, de értékelik a növekedésre való képességet és a versenytársakkal összehasonított relatív teljesítményt is, valamint azt, hogy a bank elsősorban digitális termék- és szolgáltatásfejlesztéseivel sikeresen alkalmazkodott-e a változó ügyféligényekhez és piaci elvárásokhoz.