Magyar Telekom

Szerkesztőségünk már 10 éve áll szerződéses kapcsolatban a Magyar Telekommal. Ez idő alatt nem merült fel komoly probléma a mobilszolgáltatás terén. Ez a tendencia az elmúlt hónapban megváltozott, méghozzá nem is akárhogyan.

A Magyar Telekom Nyrt. egyike a legnagyobb mobilszolgáltatóknak Magyarországon. Egy ilyen nagyvállalattól elvárja az ember a precíz és korrekt ügyintézést, de sajnálatos módon ez nem mindig valósul meg. A tapasztalatok még is azt mutatják, hogy egy ilyen neves cég is képes egyoldalúan kezelni 10 éves ügyfeleit, kihasználva ezzel az erőfölényeket.

Kiss Róbert Richard szerkesztőségi úton volt Svájcban, amikor megtörtént az esemény, melynek következményeképp a Magyar Telekom jogszerűtlenül járt el velük szemben. Történetesen, Kiss Róbert Richard telefonja a hotel vezeték nélküli hálózatáról váratlanul lecsatlakozott. Ezzel még nem is lenne probléma, viszont ezt követően a telefon automatikusan átváltott a Telekom által biztosított mobilinternetes adatforgalomra. Ez bárkivel bárhol előfordulhat, nem is lehet erre felelőst találni, arra viszont annál inkább, hogy a főszerkesztő úr miért nem kapott a szolgáltatótól tájékoztatást arról, hogy épp külföldön használja az adatforgalmát. Az ilyen tájékoztatás hiánya miatt már sok emberrel fordult elő, hogy nem vette észre a váltást. A külföldi adatforgalom-használat díja az egeket veri, ezért a svájci út jócskán túllépte a szerződésünkben szereplő keretet.

Ezt követően kezdődtek a bonyodalmak. A Telekom úgy gondolta, hogy a kerettúllépés miatt joga van lekorlátozni szerkesztőségük telefonjait. Mindezt előzetes felhívás és figyelmeztetés nélkül. Emiatt 5 napon keresztül nem tudtunk hívásokat kezdeményezni, ami, érthető módon, egy szerkesztőség életében kritikus tényező. A dolog pikantériája, hogy a szolgáltató még arra se vette a fáradságot, hogy a szerződésben megjelölt kapcsolattartót keresse meg az üggyel. Ráadásul a Telekom még a mobilparkolási szolgáltatást is lekorlátozta értesítés és tájékoztatás nélkül.

„A vezetőség és az igazgatóság elkötelezett arra, hogy a Magyar Telekom Csoport minden üzleti tevékenységét a legszigorúbb jogi és etikai normák szerint folytassa.” – olvasható a Telekom weboldalán. A fenti példából látható, hogy ez nem minden esetben úgy valósul meg, ahogy azt a felső vezetés elképzeli.