Kreatív alkotómunka és közösségi élmények által sokkal könnyebb környezettudatosságra nevelni a fiatalokat. Márpedig az élet minden területén, így az oktatási intézményekben is egyre fontosabbá válik az energiatakarékosság. Ennek ösztönzésére hirdetett kreatív pályázatot az Epson Magyarország, melyet az Ibrányi Református Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium kilencedikes osztálya nyert.
A bolygó népessége egyre nő, a rendelkezésre álló energiaforrásaink viszont végesek. Miközben „gondolati szinten” nagyon erős Magyarországon a környezettudatosság, a tettek szintjén már kevésbé vagyunk elkötelezettek – derül ki az Epson hazai internetezők körében végzett reprezentatív felméréséből. Épp ezért fontos, hogy a gyerekek már az iskolában hasznos, kézzelfogható gyakorlatokat sajátítsanak el a környezettudatos életvitelre vonatkozóan. Ha pozitív közösségi élményként tekintenek a bolygó védelmére, akkor jó eséllyel későbbi életükben is velük marad ez a szemlélet.
Nagyon is foglalkoztatja őket a környezetvédelem
“Elmondhatatlanul jó érzés, ahogy a gyerekek igazi közösséget alkotva összedugják a fejüket, gondolkodnak és együtt hoznak létre igazán kreatív megoldásokat. Látszik, hogy a gyerekeket foglalkoztatja a környezet védelme, szeretnének ezért aktívan tenni is valamit” – mondta el a pályaművek kapcsán Balázsy Panna meseíró, a zsűri egyik tagja. “A diákok versben és dalban is elmondták, mit éreznek. Több iskola összeállt, hogy közös, néhol zenés megoldásokban mutassa be, mit tehetünk a Földért. Volt ötletes terepasztal, méh hotel, animáció, egyik jobb, mint a másik!”
Nyertesek és videós pályaműveik
1. helyezett: Ibrányi Református Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium – 9.a.
2. helyezett: Czabán Általános Iskola, Budapest XV. kerület 2.a.
3. helyezett: Kalász Suli Általános Iskola, Budakalász, 6.a.
Hegedűs Izabella, az UNICEF Magyar Bizottságának tagja szintén részt vett az értékelésben. “Kiemelkedőnek tartom minden pályázó esetében azt, hogy csapatban dolgoztak, és legtöbb esetben túlmutattak az osztálytársak együttműködésén, hiszen volt, ahol az egész iskola megmozdult. A klímavédelemnek és az erre ható tudatosságnak pedig ez az egyik, ha nem legnagyobb mozgatórugója” – fogalmazott.
“Az energiatakarékosság, a hulladékcsökkentés és a körforgásos szemlélet már iskolás korban elsajátítható” – mondta Drienyovszki Anna, az Epson Magyarország marketing és PR vezetője. “A mostani energiaválság idején különösen fontos, hogy tisztában legyünk az energiaforrások hatékony felhasználásával, mellyel jelentős összeget is megspórolhatnak a háztartások.”
Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője rámutatott: a globális energia- és klímaválság előtérbe hozta a fenntarthatósági szempontokat az informatikai eszközök esetében is. “Az Epson ma már számos környezetkímélő megoldást nyújt a fogyasztóknak és cégeknek egyaránt -például az újgenerációs tintasugaras nyomtatókkal, amelyekkel akár 83 százalékkal is mérsékelni lehet a nyomtatásra fordított energiát” – tette hozzá.
A dobogós osztályok Epson Eco Tank tintasugaras nyomtatókat, valamint Epson EB-695WI projektort nyertek, emellett a fődíjas 200 000 forint értékű osztálykirándulási támogatást is kap.