Ha Párizsban nem csökken 2015-re legalább harminc százalékkal a légszennyezettség, az Európai Unió akár 100 millió eurós bírságot is kivethet a francia fővárosra a törvények be nem tartása miatt.
Ennek elkerülésére Bertrand Delanoë, Párizs polgármestere javaslatára 2014 szeptemberétől ki lennének tiltva a Péripherique körgyűrűn belüli zónából az öreg járművek. A személyautóknál 17 én, a buszoknál teherautóknál 18 év, a motorkerékpároknál 8 év lenne az életkor-határ.Az indoklás szerint ezek a legszennyezőbb járművek levegőbe kerülő károsanyag és zaj szempontjából, ezért ezzel a lépéssel lehetne a leggyorsabban a legnagyobb javulást elérni. Kivétel nem lenne, nincs fizető övezet, és veteránautók se hajthatnak már be erre a területre – ami minden bizonnyal érzékenyen érintené a Párizsi Vásárvárosban megrendezett Autoretro kiállítást. A szocialista párt, aminek tagja a polgármester is, azt ígéri, hogy megfelelő támogatási (valószínűleg roncsprémium-szerű megoldásról lenne szó) rendszert dolgoznak ki azoknak az autócseréjére, akiket hátrányosan érint a dolog. Kérdés, hogy a jelenlegi válság idején hány kispénzű párizsi lakos vág bele autócserébe. A teherautók számára egyébként fizetős lenne a tervezet értelmében a körgyűrűn belülre való behajtás, és az ott jelenleg megengedett 80 km/órás sebességhatárt is 70 km/órára csökkentik. Elképzelhető, hogy a tervezett szigorítás se lesz elég a kitűzött célok elérésére, mivel a felmérések szerint mindössze a járművek 3-4 százaléka esik a kérdéses csoportba, a fő problémát inkább az okozza, hogy a járművek többsége (több, mint 60 százalék) dízel üzemű, amelyek rengeteg kormot eregetnek a levegőbe. Ennek ellensúlyozására már régóta működik bér-bicikli szolgáltatás a városban, és tavaly indult be az Autolib rendszer, mely elektromos- bérautókat kínál közlekedésre.