Hatalmas sikert ért el a kecskeméti egyetemisták tisztán napenergiával működő kocsija. A MegaLux a nyolcnapos verseny során 4033 km-t tett meg a South African Solar Challenge versenyen, ezzel a harmadik helyen végzett a komoly mezőnyben.
Igazi kalandok és komoly munka várta a Pallas Athéné egyetem diákjait. A pusztán napelemekkel meghajtott járművel nyolc nap alatt kellett eljutni Pretóriából Fokvárosba, de közben érintve a kötelező kontrol pontokat is. A futam során a 9 defekt és sok–sok navigációs feladat is nehezítette a csapat munkáját, de végül 3. helyezettként futottak be a célba. Egy napelemmel hajtott jármű vezetése ráadásul nem egyszerű, hiszen a napi 250-300 kilométeres etapok végig közúton zajlottak. A Megalux előtt és után is külön felvezető és kísérő autó gondoskodott a biztonságos és hatékony haladásról. „Nem mindegy mikor előzünk, hogyan kanyarodunk és az sem volt előre tervezhető, hogy mennyit kell állni egy dugóban vagy közlekedési lámpánál.” – mondták el a csapat tagjai. Az összeszokott team négy perc alatt cserélte ki a 6 négyzetméternyi napelemtáblával hajtott kocsi kerekeit. Szükség is volt a gyorsaságra, hiszen a dél-afrikai utakon 9 alkalommal kaptak defektet. A 2200 km tiszta táv mellett arra is volt lehetőség, hogy plusz kilométereket szerezzenek, de természetesen ebbe mindig bele kellett kalkulálni az akkumulátorok kapacitását és az időjárási körülményeket, elvégre a nap Afrikában sem süt állandóan.
Végül 4033 km-t tettek meg a nyolc nap alatt. A 14 fős magyar csapat a kisebbek közé tartozott – mondta Kutasi Zoltán tanszéki mérnök, csapatvezető. Éppen ezért nagyon értékes a dobogós helyezés. Ráadásul két másik értékes különdíjat is sikerül elhozniuk, hiszen a kecskeméti csapat kapta az elsőként induló legsikeresebb induló és a Nemzetközi Solar Szövetség elismerő díját is. A kalandos útról természetesen a helyi sajtó is beszámolt, ami a magyar fejlesztők számára komoly büszkeséget jelent.
A kecskeméti egyetem diákjai komoly innovációs munkájának eredményeként mutatták be a világ első aluminiumhab/szénszövet kompozit vázas gyorsasági motorkerékpárját is. A Motostudent csapat gépe a versenypályán 183 km/h sebességgel száguldott és sikerrel szerepelt az innovációs kategóriában is. Nem pusztán a különleges építésű motor technikai megoldásaival, de a 150 oldalas, komoly kritériumrendszerrel is meg kellett birkózniuk az egyetemistáknak. A megadott motorhoz épített különleges váz végül fele olyan súlyú lett, mintha hagyományos anyagokból építették volna. Mint Tímári Attila, csapatvezető elmondta, külön izgalmat jelentett, hogy a verseny során ne törjék össze a 2 év kemény munkájával elkészült gépet. „Perfetto” – mondta a teszt végén elégedetten a tesztpilóta. A komoly gépátvétel során minden rendben volt és a szabadedzésen a második legjobb időt futotta a Motostudent, mely végül az innovációs kategóriában a 100-ból 95 pontot kapott.