Ecuador kétségtelenül az egyik leggazdagabb és legváltozatosabb ország a világon a biológiai sokféleség terén. Az országot alkotó 4 régiót – a tengerparti régiót, a hegyvidéket, vagy Andok területét, az Amazonast és a szigeteket – mind elképesztő mennyiségű állat- és növényfaj jellemzi. Az UNESCO Világörökségi helyszínt, a Galápagos-szigeteket pedig senkinek nem kell bemutatni. Mindezek mégsem kellően ismertek a világ előtt, hiszen főleg csak a Galápagos-szigetekkel kapcsolatban lehet hallani Ecuadorról, miközben sokkal több felfedeznivaló van ott a nemzetközi turisták számára.
Erre helyezi a hangsúlyt az ország új marketing kampánya, amivel a turizmust szeretnék újjáéleszteni. A Time to Reset in Ecuador országimázs kampány célja, hogy kisfilmekkel és rövid videókkal felhívja a figyelmet Ecuador gyönyörű adottságaira és szolgáltatásainak magas minőségére.
A kampány bemutatója Budapesten a W Hotelben volt, az Andrássy úton, José Luis Salazar Arrarte Ecuador magyarországi nagykövete, Dr. Nyíri Iván tiszteletbeli konzul és Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas turisztikai szakújságíró részvételével.
Elsőként a nagykövet mutatta be országát a magyar turisztikai szakembereknek. A közel 17 milliós országról rengeteg érdekességet megtudhattak a résztvevők, hiszen a nagykövet részletesen ismertette a régiókat, az időjárási viszonyoktól kezdve egészen addig, hogy milyen módon lehet megközelíteni azokat, és milyen szolgáltatásokat lehet helyben igénybe venni. Az előadásból egyértelműen kiderült, hogy Ecuador nyitott a nemzetközi turisták fogadására, magas színvonalú szálláshelyekkel és számos programlehetőséggel várja őket, a világ minden országából. Aki szereti az extrém sportokat, ugyanúgy megtalálja a számára legmegfelelőbb szolgáltatást, mint az, aki inkább a gasztronómia és a természet iránt nyitott.
Elhangzott az is, hogy május közepén Ecuadorban jelentették be a világ legnagyobb, adósság a természetért ( debt-for-nature ) megállapodását. Ezzel a lépéssel Ecuador úgy csökkentheti a külföldi hiteleit 1.6 milliárd dollárral, hogy közben 450 millió dollárt fektetnek be a következő években a Galápagos-szigetek megőrzésébe.
A nagykövet elmondta, hogy a COVID-világjárvány előtti időszakban egymillió turista érkezett Ecuadorba, akiknek egynegyede a Galápagos-szigeteket kereste fel. Sajnos a világjárvány súlyosan érintette az Ecuadorba irányuló turizmust, de az elmúlt évben jelentős fellendülést tapasztaltak. Ezt szeretnék erősíteni a kampánnyal is. Azon is dolgoznak, hogy legyen közvetlen járat Ecuador és Magyarország között. Remélhetőleg ezt is sikerül majd elérni rövid időn belül.
Dr. Kiss Róbert Richard turisztikai szakújságíró csak megerősíteni tudta az elmondottakat, hiszen ő a saját szemével is látta, micsoda lehetőségek vannak az dél-amerikai országban. Elmondta, hogy a közelmúltban ő is részt vett egy magyar újságíróknak szervezett sajtóúton, ahol bemutatták Ecuadort. A turisztikai szakújságíró először 20 éve volt Ecuadorban, ezalatt a két évtized alatt pedig hatalmasat fejlődött az ország: karbonsemleges kakaó- és banánültetvényeken járt, világklasszis szállodákban szállt meg, relatív biztonságos minden, még a nagyvárosokban is. Külön kiemelte, hogy a magyar turistáknak ideális helyszín, minden adott egy nagyszerű utazáshoz Ecuadorban. Az ország vezető utazási irodája, a Metropolitan Touring pedig egyszerűen az egyik legjobb utazási iroda a világon – mondta a szakember. Dr. Nyíri Iván tiszteletbeli konzul az ecuadori emberek kedvességét, szerénységét és vendégszeretetét emelte ki, ami szintén hozzájárul az Ecuadorban tett utazás élményeihez.