Május 12-én dönthet a Fővárosi Közgyűlés a csuklós metrópótló járművekről.
Az előterjesztésben 150 helyett 110 darab Solaris Urbino típusú jármű beszerzését javasolják az MTI értesülése szerint, ha ezt megszavazzák, felmondják a BKV és a MABI-megállapodását. Opcióként felmerült még a szolgáltatás bérlése is, de a városvezetése ehhez is többletforrást várna a kormánytól.
Míg a metrópótló tender még függőben van, az elektromos midibuszoké rég lezárult, és a járművek már forgalomba is álltak a Budai várban. Előtte azonban egy teszten kiesett az egyik bemutatóbusz kereke a Bartók Béla úton, és megsebesített egy járókelőt. A MABI-Bus közleménye szerint a belső vizsgálaton nem derült ki, hogyan tudott leválni egyszerre hat kerékcsavar és egy ikerkerék, de szigorúbb ellenrőzést vezetett be, és a kerékcsavarokra elmozdulásjelzőt szerel fel.
A gyártó kitért a 220 kilométeres hatótávolságú, töltőkiépítéssel és egyéb költségekkel együttdarabonként 195 millió forintos áron- európai uniós támogatással beszerzett – elektromos midibuszok fogyasztására, ami a hivatalos mérések szerint 6,61 kWh/km, de a BKV-nál napi üzemben többször alulmúlták már. Éjszakai árammal számolva a Modulók egy kilométert 10 forint alatt tesznek meg, míg a hagyományos dízel buszoknál 100 forint körüli kiadással kell számolni.