Két globális kihívást is megoldana Magyarországon az ITSH. Az innovátorok ötletei nyomán közlekedésbiztonsági és oktatási program kidolgozásába kezd a tizedik születésnapját ünneplő cég.
A közlekedési baleseteket megelőző rezgő cipőfűző és ruházat, a veszélyes helyzeteket színes fénnyel jelző okos járda , a hátrányos helyzetű gyerekeket programozásra tanító, mobil számítástechnikai tantermekre építő lépcsőzetes képzési program mind azon ötletek közé tartozik, amelyeket a háromnapos Innovation Boot Camps rendezvényen résztvevő külföldi és hazai innovátorok találtak ki az IT Services Hungary-nél.
A kreatív elmék egy több elemből álló komplex közlekedésbiztonsági programot dolgoztak ki “District XIII” munkacím alatt. “Azért esett a választásunk a 13. kerületre, mert itt az egyik legmagasabb a közlekedési balesetek száma, egyben ez az egyik legnépesebb kerület Budapesten”-monda Jason Romeyko, a világhírű kreatív guru.
Egy alkalmazás segítségével a gyalogosok mozgásának monitorozását összehangolják a közúti adatokkal. Az adatok továbbítása és elemzése a felhőben történik, erre épül a veszélyjelző, amit kifejlesztenek a gyalogosok számára. A folyamatosan mobiljukon lógóknak okos tartozékokat és ruhákat terveznek, mint például a rezgő cipőfűzőt, amely jelez, ha a járda széléhez vagy veszélyzónához, autó közelébe érnek. A javaslat szerint 10 ezer pár cipőfűzőt lehetne kiosztani az iskolások között. A megvalósításhoz neves sportszergyártó céggel keres partnerséget a cég.
Tervben van az okos járda is
A felhővel összekötött járda felszínére ledeket építenének be, amelyek fénnyel jeleznek, ha veszélyhelyzet áll elő a forgalmi adatok szerint. Ha zöld fény világít, akkor biztonságos, ha piros akkor veszélyes az átkelés. Ezekkel a megoldásokkal biztonságosabbá tehetők az útkereszteződések a gyalogosok, a kerékpárosok és az autósok számára.
Egyidejű megoldás a hátrányos helyzetű gyerekek oktatására és az informatikushiányra
A másik nagy kihívás, amelyre konkrét javaslatcsomagot dolgoztak ki az Innovation Boot Camp során, az ENSZ 4. Fenntartható Fejlődési céljához, a minőségi oktatáshoz, ezen belül is a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásához kapcsolódik. “A hátrányos helyzetű gyerekek esetében problémát jelent, hogy sokuk idő előtt abbahagyja a tanulást, így jelentős hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon” – mondta Jason Romeyko.
A “Coding Ladder Project” ezt a kihívást kezelné Magyarországon. Lépcsőzetes, szintekre bontott képzési program indulna az iskolákban, ahol minden szinten más ösztönzővel motiválnák a gyerekeket a tanulásra, programozásra. Az alapokról építkezne, az első kurzus a számokkal való ismerkedést, a második a logikai fejlesztést, a harmadik a grafikai alapokat fektetné le. A harmadik szint elvégzése után már ala szintű programozási feladatokat is képesek lesznek elvégezni a fiatalok. A negyedik kurzus a robotikával foglalkozna, a legjobb tanulókat pedig a javaslat szerint állásajánlatokkal ösztönözhetnék a programban részt vevő informatikai cégek. A projekt szerint az iskolákban hoznának létre konténerből kialakított osztálytermeket, ahol minden rendelkezésre állna a tanuláshoz.
Persze mindez még csak ötlet és terv, de az ITSH a jövőben azon dolgozik, hogy megvalósítsák elképzeléseiket. A jövő most kezdődik.