Hirdette a Clean City szlovákiai kampányában…
A szlovákiai Komáromban és a környező – többségében magyarlakta – falvakban tevékenykedő Clean City Kft. immáron 28 éve biztosítja a kommunális hulladék elszállítását az önkormányzatoktól és a jogi személyektől.
A társaság 1994-ben kezdte tevékenységét hulladékgazdálkodás terén, amikor a szelektív hulladékgyűjtés még eléggé ismeretlen fogalom volt nemcsak ezen a vidéken, de általában egész Közép-Európában. Ahogy teltek az évek és növekedett a társadalmi igény a szelektív hulladékgyűjtésre, a társaság is igyekezett alkalmazkodni az új kihívásokhoz, az új jogrendhez hulladékgazdálkodás terén.
Mivel a társaság legnagyobb partnere Komárom városa és a társaságot tulajdonló négy család is komáromi kötődésű, mindig is szívügyüknek tartották, hogy a szelektív hulladékgyűjtés Komáromban és környékén mihamarabb beinduljon és hosszútávon is fenntartható legyen. A kezdeti nehézségek után úgy látszik mára az önkormányzatokkal karöltve már egy olyan rendszert sikerült bevezetniük, amely minden feltételt megteremtett ahhoz, hogy a lakosság és a jogi személyek aktívan részt vehessenek a szelektív hulladékgyűjtésben. Komárom város hulladékgazdálkodásának fejlesztése közben szerzett tapasztalatait a társaság továbbadta a környező falvak önkormányzatainak, ezzel is segítve a falvakban zajló hulladékgazdálkodás minőségének javítását.
A szelektív hulladékgyűjtési rendszer működésének elengedhetetlen feltétele a lakosság és a hulladékot termelő jogi személyek aktív hozzáállása ill. részvétele, ezért Komárom városa 2019-ben egy nagyszabású reklámkampányt szeretett volna elindítani, amelynek célja a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése lett volna a lakosság körében.
A város költségvetésébe nem fért bele egy ilyen nagyszabású reklámkampány finanszírozása, ezért Komárom városa a Clean City Kft.-t kérte meg, hogy vállalja át a reklámkampány költségét, ami kerek 30 ezer Euró, azaz mintegy 10 millió forint nagyságrendű volt. A társaság úgy döntött, hogy felvállalja ennek a reklámkampánynak a finanszírozását, így jöhetett létre a „480“ nevű kampány, amely különböző médiafelületeken népszerűsítette és még ma is népszerűsíti a szelektív hulladékgyűjtést a szlovákiai Komáromban.
A XXVIII. komáromi Napokon állandó standot kapott a kampány, ahol szórólapok, előadások, kvízjátékok várták az érdeklődőket, a városi televízióban közismert, komáromi származású közéleti személyiségek adták arcukat a kampányhoz, és egy weboldal is létrejött, http://www.480.sk elérhetőséggel, ami természetes szlovák és magyar nyelven népszerűsíti a mai napig a szelektív hulladékgyűjtést Komáromban.